שאלה שנשאלתי באחד הפורומים: אני צמחונית כבר הרבה זמן. כאשר אישי ואני התחלנו לדבר על הריון, הוא אמר שאהיה חייבת לאכול בשר. אני אוכלת מאד מאוזן ומקפידה לקחת ברזל וויטמין B12 ובדיקות הדם תקינות. עכשיו, כשאני בהריון, אישי מודאג מהאפשרות שהעובר או אני נסבול ממחסור בויטמינים. רופא הנשים שלי אומר שטוב מאד לקחת תוספים, אולם ישנם חלבונים שלא ניתן לקבל אלא מן החי. אישי חושש שיהיה לי הריון קשה, ושאסבול מבעיות. אני באמת מנסה, אבל מקיאה בכל פעם שאני אוכלת משהו בשרי.

תשובתי: ראשית לשם הגילוי הנאות, אספר שאני בעצמי צמחונית מעל 30 שנה, שזה כמעט כל שנות חיי, למעשה- טבעונית. ועם זאת עברתי שני הריונות בריאים לחלוטין, ודי קלים.
באוכל צמחי מאוזן יש כל מה שהגוף צריך. היחיד שיתכן שחסר במזון הוא ויטמין B12, ומומלץ לקחת אותו כתוסף (זהו ויטמין שחסר כיום גם בתזונה מהחי, לכן מומלץ גם לאוכלי בשר לצרוך אותו כתוסף) כדור מציצה אחד מתחת ללשון- פעם ביומיים שלושה. 
אם את מקפידה לצרוך ויטמין זה באופן קבוע, ובדיקות הדם שלך מראות שאינך סובלת ממחסור- אין סיבה לדאגה. אני כותבת זאת עם הסתייגות קלה, כיוון שצריכת חומצה פולית עלולה להטעות בבדיקות דם, ולהראות כאילו יש רמות תקינות של ויטמין B12 יש לקחת גם נתון זה בחשבון.
המשיכי לשמור על תזונה מאוזנת. אכלי מאכלים עשירים בברזל, חלבון וויטמינים: טחינה, רצוי להכין בבית מטחינה גולמית משומשום מלא (ואם אפשר אורגני). אם את מעדיפה את זה מתוק- ערבבי טחינה גולמית עם סילאן / סירופ מייפל (אמיתי) ויצא לך ממרח חלבה טעים ובריא. אצלנו בבית מכנים אותו "ממרח שוקולד לבן". חומוס- גם אותו עדיף לבשל בבית ולהכין ממרח ביתי. עדשים, שעועית, סויה בגרסאותיה השונות (פולים, טופו, שבבים וכיו"ב) קינואה וכו'. אורז, גריסי פנינה, גריסים, כוסמת, פסטות, פירות, סלטי ירקות עשירים וצבעוניים, ירקות כתומים- דלעת, בטטה, גזר וירקות מרק אחרים- שורשים, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר. תה סרפד- הסרפד מצוין לחיזוק הדם, עשיר בברזל, מחזק ומעורר. לחם ומאפים למיניהם- תמיד עדיף שיהיו מחיטה מלאה. וכמובן- אגוזים ושקדים. (לא להגזים עם הכמות).
שיהיה המשך הריון טעים ובריא